Grupa wsparcia dla rodziców
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Brzesku zaprasza na spotkania „Grupy wsparcia dla rodziców”
– chcących lepiej zrozumieć siebie, swoje uczucia i potrzeby w relacjach z dziećmi,
– chcących lepiej zrozumieć swoje dzieci, ich przeżycia, potrzeby i reakcje,
– posiadających wątpliwości wychowawcze, poczucie przytłoczenia, samotności.
Cele i zadania grupy:
– pogłębienie relacji z dziećmi poprzez doskonalenie umiejętności komunikacyjnych,
– wymiana doświadczeń wynikających z roli rodzica,
– dzielenie się napotkanymi problemami, trudnościami, wątpliwościami,
– dzielenie się wsparciem w bezpiecznej atmosferze, bez oceniania i krytyki,
– uzyskiwanie inspiracji i wsparcia do wprowadzania zmian,
– umożliwienie odreagowania napięcia emocjonalnego, frustracji, złości, osamotnienia, poczucia bezradności, związanych z porażkami wychowawczymi,
– zmniejszenie poczucia lęku i niepokoju,
– budowanie akceptacji dla trudów i wyzwań rodzicielstwa oraz wiedzy dotyczącej zmieniających się etapów życia rodziny,
– tworzenie sieci wsparcia społecznego, umożliwienie wymiany użytecznych informacji na temat instytucji, specjalistów, form pomocy.
Zajęcia odbywać się będą o godzinie 9.00 w terminach:
17.04.2018 r.
24.04.2018 r.
08.05.2018 r.
15.05.2018 r. , po zebraniu grupy 10 – 12 osób.
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Brzesku
14 66 301 81
Cele szczegółowe grupy wsparcia:
Rozwijanie u uczestników zajęć:
– umiejętności wychowawczych
– umiejętności komunikacyjnych
– umiejętności tworzenia prawidłowej relacji rodzicielskiej
– profilu osobowości
Oczekiwane efekty:
W zakresie kompetencji wychowawczych:
– umiejętność stawiania granic w relacjach z innymi ludźmi
– umiejętność rozpoznawania i nazywania własnych uczuć i uczuć dziecka
– umiejętność empatycznego słuchania, radzenia sobie z uczuciami własnymi oraz dziecka
– umiejętność zachęcania dziecka do współpracy
– umiejętność zachęcania dziecka do samodzielności
– praktyczne umiejętności dotyczące stosowania pomocnej pochwały
i zachęty
– umiejętność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów
– umiejętność uwalniania dziecka od grania ról,
– praktyczne umiejętności stosowania skuteczniejszych niż kary sposobów prowadzących do samodyscypliny
Wynikające z przynależności do grupy, oraz rozwoju osobistego:
– zaspokojone potrzeby bezpieczeństwa, przynależności, akceptacji
i samorealizacji
– wzrost samooceny
– umiejętność radzenia sobie ze stresem, oraz negatywnymi emocjami
– umiejętność asertywnego zachowania się