Grupa wsparcia dla rodziców

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Brzesku    zaprasza na spotkania „Grupy wsparcia dla rodziców”

– chcących lepiej zrozumieć siebie, swoje uczucia i potrzeby w relacjach z dziećmi,

– chcących lepiej zrozumieć swoje dzieci, ich przeżycia, potrzeby i reakcje,

– posiadających wątpliwości wychowawcze, poczucie przytłoczenia, samotności.

Cele i zadania grupy:

– pogłębienie relacji z dziećmi poprzez doskonalenie umiejętności  komunikacyjnych,

– wymiana doświadczeń wynikających z roli rodzica,

– dzielenie się napotkanymi problemami, trudnościami, wątpliwościami,

– dzielenie się wsparciem w bezpiecznej atmosferze, bez oceniania i krytyki,

– uzyskiwanie inspiracji i wsparcia do wprowadzania zmian,

– umożliwienie odreagowania napięcia emocjonalnego, frustracji, złości, osamotnienia, poczucia bezradności,  związanych z porażkami wychowawczymi,

– zmniejszenie poczucia lęku i niepokoju,

– budowanie akceptacji dla trudów i wyzwań rodzicielstwa oraz wiedzy dotyczącej zmieniających się etapów życia rodziny,

– tworzenie sieci wsparcia społecznego, umożliwienie wymiany użytecznych informacji na temat instytucji, specjalistów, form pomocy.

Zajęcia odbywać się będą o godzinie 9.00 w terminach:

17.04.2018 r.

24.04.2018 r.

08.05.2018 r.

 15.05.2018 r. , po zebraniu grupy 10 – 12 osób.

Osoby zainteresowane prosimy o kontakt telefoniczny

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Brzesku

14 66 301 81

Cele szczegółowe grupy wsparcia:

Rozwijanie u uczestników zajęć:

– umiejętności wychowawczych

– umiejętności komunikacyjnych

– umiejętności tworzenia prawidłowej relacji rodzicielskiej

– profilu osobowości

Oczekiwane efekty:

W zakresie kompetencji wychowawczych:

– umiejętność stawiania granic w relacjach z innymi ludźmi

– umiejętność rozpoznawania i nazywania własnych uczuć i uczuć dziecka

– umiejętność empatycznego słuchania, radzenia sobie z uczuciami własnymi oraz dziecka

– umiejętność zachęcania dziecka do współpracy

– umiejętność zachęcania dziecka do samodzielności

– praktyczne umiejętności dotyczące stosowania pomocnej pochwały
i zachęty

– umiejętność konstruktywnego rozwiązywania konfliktów

– umiejętność uwalniania dziecka od grania ról,

– praktyczne umiejętności stosowania skuteczniejszych niż kary sposobów prowadzących do samodyscypliny

 

Wynikające z przynależności do grupy, oraz rozwoju osobistego:

– zaspokojone potrzeby bezpieczeństwa, przynależności, akceptacji
i samorealizacji

– wzrost samooceny

– umiejętność radzenia sobie ze stresem, oraz negatywnymi emocjami

– umiejętność asertywnego zachowania się